/*------------------------------------------------------------------------------ this template is a mash up of the 2 column template http://webhost.bridgew.edu/etribou/layouts/skidoo/2/ from ruthsarianlayouts http://webhost.bridgew.edu/etribou/layouts/ and the blogger code from Blogger Template Style Name: Minima Designer: Douglas Bowman URL: www.stopdesign.com Date: 26 Feb 2004 and code tidying up http://djmaniak777.blogspot.com plus inserts & adaptations of codes by ricky goodwin ------------------------------------------------------------------------------*/ /*----start ruthsarian layout-------------------------------------------------*/ /*----start base.css----------------------------------------------------------*/ #pageWrapper { margin: 0; width: auto; min-width: 500px; } #outerColumnContainer { z-index: 1; } #innerColumnContainer { z-index: 2; } #innerColumnContainer, #contentColumn { margin: 0 -1px; width: 100%; } #leftColumn, #rightColumn, #contentColumn { float: left; position: relative; z-index: 10; overflow: visible; /* fix for IE italics bug */ } #leftColumn { width: 200px; margin: 0 1px 0 -200px; } #rightColumn { width: 200px; margin: 0 -200px 0 1px; display: none; /* comment this out and edit borders.css to create the third column */ } #footer { position: relative; } #masthead h1 { display: inline; /* personal preference to keep the header inline. you could just as easily change padding and margins to 0. */ } .clear { clear: both; } .hide { display: none; /* hide elements that CSS-targeted browsers shouldn't show */ } html>body #innerColumnContainer { border-bottom: 1px solid transparent; /* help mozilla render borders and colors. try removing this line and see what happens */ } /*------------------------------------------------------------end base.css----*/ /*----start vnav.css----------------------------------------------------------*/ .vnav ul, .vnav ul li { margin: 0; padding: 0; list-style-type: none; display: block; } .vnav ul { border: solid 1px #000; border-bottom-width: 0; } .vnav ul li { border-bottom: solid 1px #000; } .vnav ul li a { display: block; text-decoration: none; padding: 2px 10px; } * html .vnav ul li a/* hide from IE5.0/Win & IE5/Mac */ { height: 1%; } * html .vnav { position: relative; /* IE needs this to fix a rendering problem */ } /*------------------------------------------------------------end vnav.css----*/ /*----start hnav.css----------------------------------------------------------*/ .hnav { white-space: nowrap; margin: 0; color: #000; padding: 3px 0 4px 0; } * html .hnav/* Hide from IE5/Mac (& IE5.0/Win) */ { height: 1%; /* holly hack to fix a render bug in IE6/Win */ } * html .HNAV { height: auto; /* above IE6/Win holly hack breaks IE5/Win when page length get beyond the point that 1% height is taller than the text height. 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Fragmentos de textos e imagens catadas nesta tela, capturadas desta web, varridas de jornais, revistas, livros, sons, filtradas pelos olhos e ouvidos e escorrendo pelos dedos para serem derramadas sobre as teclas... e viverem eterna e instanta neamente num logradouro digital. Desagua douro de pensa mentos.
"A socióloga Rosângela Silva, uma
paranaense de 56 anos, duas décadas
mais jovem que Lula, é uma estrela as-
cendente no PT e comporta-se assim
mesmo: é espontânea, falante, sobe no
palco, debocha, canta, faz as vezes de
chefe da produção, da segurança, do
palco, e se envolve com tudo que gira
em torno de Lula – tudo mesmo. “Se
atirarem no Lula, ela é capaz de morrer
porque se joga na frente para proteg
lo”, diz a advogada e amiga Gabriela
Araújo, casada com o petista histórico
Emidio de Souza, hoje deputado esta-
dual por São Paulo. “É ruim, ela se
queima, porque tem a equipe de segu-
rança para fazer isso. Já falei isso para a
Janja, mas o Lula gosta que seja assim.
Se ele não quisesse, ela não faria.”
Nos eventos de que participa, o pú-
blico costuma acolher Janja, fica atento
a tudo o que faz e costuma aplaudi-la.
leia reportagem de Thais Bilenky
"Em relação a algumas pessoas jurídi-
cas do “ecossistema”, Gonçalves aceitou
certos pedidos da equipe de Lula. Deter-
minou ao YouTube que pare de pagar
quatro canais que ganham dinheiro com
fake news de interesse do presidente. As
empresas atingidas são Foco do Brasil,
Folha Política, DR News e Brasil Parale-
lo. São empreendimentos que cresceram
durante o mandato de Bolsonaro. As du-
as primeiras têm cerca de 2,5 milhões de
seguidores cada uma e faturam, indivi-
dualmente, perto de 67 mil dólares por
mês (quase 350 mil reais) com conteú-
do no YouTube. O dono da Foco do Bra-
sil, Anderson Rossi, tem acesso facilita-
do aos palácios do governo. Os da Folha
Política, Ernani Fernandes Barbosa Ne-
to e Thais Raposo do Amaral Pinto Cha-
ves, receberam, entre 2017 e 2018, recur-
sos de um deputado, Fernando Francis-
chini, cassado pelo TSE em 2021 por ter
espalhado mentiras sobre as urnas na
campanha de 2018.
Há clara infração à Lei Geral de Proteção de Dados e à própria portaria
do governo, que impede a busca ativa de clientes. O governo se eximiu de
culpa. Mas é fato que isso está acontecendo por baixo dos panos há um
bom tempo, usando pessoas em situação de vulnerabilidade.
BRAZILIAN REPORT
+On October 14 two protesters for the climate group Just Stop Oil threw tomato soup on the protective glass covering Vincent van Gogh’s Sunflowers and then glued themselves to the wall at London’s National Gallery. I was dismissive at first. After all, if you’re willing to go to jail for a direct action why not target an oil or coal company? But the intensity of the reaction against them from nearly all quarters–but particularly from putative progressives like Matt Taibbi–has won me over. It proves that even a simulated threat against a piece of art whose value is entirely subjective generates more outrage than the ongoing decimation of the planet.
+The point of these “stunts” is to generate moronic tweets like this from the self-appointed guardians of High Culture. As an act of political DADA they succeeded behind their wildest expectations. Van Gogh, who hated museum art, which he considered dead, would have likely approved.
+ Like many, Taibbi’s more upset about soup smeared on protective glass than the death and misery inflicted by climate change–proving the point of the protest: where threats (in this case totally benign) to commodified representations of Nature prompt more outrage than real Nature being roasted.
+ In this case the activists intentionally tried to avoid inflicting any damage on the painting and in fact the Van Gogh wasn’t harmed in any way. But people got very upset about soup being thrown on glass. Some much more upset than they did about the entire Columbia Gorge going up in flames several years ago, in fires that scorched spectacular panels of Native rock art more than 500 years old …
+ Before casting stones at the soup-flingers, one might consider the role that corporate sponsorship of art exhibitions–including Van Gogh exhibits–have played in helping to greenwash the reputations of villainous enterprises, including the fossil fuel industry, and the tax write-offs they enjoy for such “sponsorships.”
+ Van Gogh is one of the most commodified artists in history. His work has been bastardized by corporations for over 50 years. A car company (Lexus) literally purchased the rights to use his work to promote their planet killing products. He’d be horrified…
+ Van Gogh was the ultimate outsider, an outcast even. His paintings were so radical and idiosyncratic as to seem almost solipsistic to the critics of his time, the blazing solipsisms of a madman. Very few got what he was up to. His work seemed dangerous, a kind of vandalism against the rules of proper art. Today, every gets Van Gogh. Or thinks they do. He’s been tamed. His work rendered as safe and as a common as wallpaper. Some of his images have been turned into wallpaper. His work has become a product, endless reproductions of reproductions. Many of the paintings themselves have become trophies for billionaires, multi-million-dollar hedges against the vagaries of the market. Everyone loves Van Gogh now, hence the reflexive outrage over the National Gallery protest. He’s the loveable eccentric. In life, he was a pest, a nag, irritable and anti-social. He was the guy who’d bust up any social gathering by saying the wrong thing, by speaking his mind, regardless of the circumstances or consequences. His paintings now hang in galleries and boardrooms he would never have been invited into. His work had long since lost any cultural relevance, until a splash of soup reinvigorated his art, let us see it again in a radical perspective, infused with new layers of meaning.
+ Van Gogh: “It is not the language of painters but the language of nature which one should listen to, the feeling for the things themselves, for reality is more important than the feeling for pictures.”
+ Vincent was right on the merits, but dead wrong in his assessment of the modern psyche, which has now lost almost all feeling for Nature and, conditioned by the demands of late-capitalism and its creature technology, is excited only by simulations of Nature, usually on flat screens.
+ I’m just glad those two young activists read and acted on the writings of the Situationists, and created a “situation,” even if they didn’t read them the same way I did or create the same situation I would have.
+ As to charges that the protest was “mere vandalism,” culture snobs condemned graffiti as vandalism and it became the greatest art form of the 20th century–apartheid walls, overpasses and boxcars serving as the canvasses of the poor and oppressed, free for all to view, no lines, reservations or special exhibition fees.
+ As a kind of performance art, the National Gallery protest was understandable to anyone who knows anything about art movements of the last 100 years. Did Robert Rauschenberg “vandalize” a Willem deKooning (an artist as important as Van Gogh) when he erased one of his drawings and claimed the erasure as a work of art? It’s now hanging at SFMOMA.
+ In the Van Gogh caper, the only thing erased was the tomato soup, when it was wiped off the protective glass shielding Van Gogh’s ubiquitous sunflowers. The video of the protest will probably be playing in the Saatchi Gallery next year. Maybe someone will unplug it as a waste of energy and create a new art event for the prudes to get upset about.
+ My friend (and CP writer) John White sent this photo of one of the
latest offerings in the gift shop at the Van Gogh Museum in Amsterdam.
What’s the greater harm to his reputation?
"Temos
de construir melhor, no concreto, não só
no plano retórico, a imagem de um Bol-
sonaro ruim para a economia e ruim pa-
ra os negócios, em essência, ruim para o
Brasil. A instabilidade, a violência, o “jei-
to tosco” dele têm um impacto, sim, para
o seu negócio, eleitor, para o desenvolvi-
mento econômico do Brasil. Essa amar-
ração lógica deve estar mais bem arqui-
tetada. Mas também temos de construir
a imagem de um Lula que, no concreto,
seja a melhor opção para a economia do
Brasil e para este empreendedor que não
quer ouvir só falar de aumento do salá-
rio mínimo por não se identificar. Ele se
sente parte da “nova classe média”. E não
só no abstrato, no concreto, pois muitos
destes eleitores esperam um Lula que fa-
le mais do futuro, e menos do que foi fei-
to no seu governo, que olhe para a frente
e não tanto para trás."
leia coluna de ESTHER SOLANO
Para dizer a verdade
Eu vou lhe confessar
Eu senti muita saudade
E tive que voltar
Encontrei-o com um caso
E você já não me quer
Vou lhe mostrar o quanto vale
A opinião de uma mulher
Arnaldo Branco (Instagram: @arnaldobranco)
Em um determinado momento do debate da Band perguntaram para os dois candidatos sobre como lidar com o centrão. Estranhei um pouco a pergunta, porque o Bolsonaro já declarou que pertence a esse partido sem bandeira nem estatuto que apesar do nome é bem de direita. A resposta dele inclusive foi muito sincera: “eu paguei, então o voto é meu”.
Na sua vez, Lula prometeu criar um orçamento participativo para evitar futuros achaques - mas os comentaristas disseram que Bolsonaro respondeu melhor a questão porque Lula se confundiu com uma palavra. Aparentemente pelas regras do debate não tem problema confessar um crime se você caprichar na dicção.
O jornalista que leu a pergunta fez boquinha de nojo pra se referir ao centrão, como se ele fosse um fungo surgido por geração espontânea no parlamento e não um fenômeno causado por muitas coisas, inclusive pelo discurso direitista-liberalóide do grupo de mídia pra quem o jornalista trabalha.
Esse é o maior problema dos políticos de direita no Brasil: o abandono dos pais biológicos. Depois que um partido de direita (com o apoio de uma imprensa de direita) bota o sujeito no mundo é a esquerda que precisa carregar o fardo de lidar com essa aberração fisiológica.
Já um
governo conservador pode criar um fundo bilionário só pra abastecer esse
bando de parasitas e tá tudo certo, lance normal, segue o jogo.
Crescendo desse jeito, cheio de privilégios mas sem ninguém pra educar, o
centrão tem tudo para ficar cada vez mais folgado e ganancioso. É de se
perguntar onde está a responsabilidade afetiva dessa gente.
CONFORME SOLICITADO
assine a newsletter
https://conformesolicitado.substack.com/
1. Entre as empresas que fizeram pesquisas no 1o turno, as seguintes mantiveram-se mais ou menos consistentes na direção/sentido: Atlas, Datafolha, FSB, MDA, Ideia, Ipec, Ipespe, PoderData, Quaest.
Thread by @dbelemlopes on Thread Reader App – Thread Reader App: Um conjunto de ponderações sobre o atual estado da disputa eleitoral no Brasil
RUDÁ RICCI
13) Enfim, parece que ainda não ficou claro que esta eleição trava uma guerra entre a democracia e o fascismo, entre uma vida social inclusiva e a barbárie. É assim que temos que ler as pesquisas até a eleição do dia 30. Não podemos ler de maneira irracional. (FIM)
+ Although it’s allegedly a cherished constitutional right, few people brought to trial on criminal charges in the US ever truly face a “jury of their peers.” Usually, they’re confronting a jury of the prosecution’s peers. For example, even though 45% of Americans oppose the death penalty under any circumstances, those people are automatically excluded from hearing death penalty cases. So the system is rigged to favor a pre-determined result. It is, of course, almost unheard of that a defendant (or the subject of an investigation) would face a judge of his peers– never mind a judge he has put on the bench and hand-picked to hear his case. But that is exactly the situation playing out in the Trump document theft case. There are multiple levels of impunity encoded into our justice system, where the master criminals, the ones who kill, rob and steal the most, those who exploit their positions in government or business for their own enrichment, are forever shielded from popular justice, while the poor and the powerless remain at the mercy of a system that is designed to keep them in a state of perpetual obedience.
+ The real American exceptionalism, the systemic rot at the core of the Republic, has long been that the people who write, enforce and judge of the laws of the country are the least likely to be held accountable to them, especially when they achieve ranks of power where they’re required to take an oath to uphold them.
+ I’m all for strictly limiting the power of the state to search your house and seize your property, as long as it’s a right enjoyed by all of us. But when has a special master ever been convened in a drug asset seizure case, where police departments have sold off houses, jewelry, boats, and cars–even before people have been convicted of crimes? There is no right to an attorney in these proceedings, which often target low-income people who exist in a cash economy. The legal standard for confiscating your entire bank account is not “beyond a reasonable doubt”, but merely a “preponderance of the evidence.” This kind of “policing for profit” happens all the time up and down the criminal justice system, from local town cops to the federal Dept. of Justice itself, which prepared a memo in 1990 saying, “We must significantly increase forfeiture production to reach our budget target. Every effort must be made to increase forfeiture income.”
COUNTERPÚNCH
de WILSON GOMES
Duas ou três coisas sobre a contraofensiva antibolsonarista na guerra de informação digital
1) Não é tudo igual. Janones não é igual a Patrícia Lélis ou Anonymous nem a Felipe Neto. Prestem atenção às diferenças
2) Essa contraofensiva representa a grande novidade nessa campanha
Os antibolsonaristas simplesmente se cansaram de apanhar calado sem reagir e de assistir perplexos aos absurdos da guerra suja de informação bolsonarista.
3) Não é uma guerra de fake news, no caso de Janones e de Felipe Neto. O q prova que fake news não são essenciais p/ a luta
4) Não estão usando "a estética e a linguagem bolsonarista". Não confundam as coisas. Os bolsonaristas usam esses recursos pq são nativos digitais; essa é a linguagem das quebradas digitais que os bolsonaristas aprenderam a usar e não algo que inventaram.
Janones, Lélis, Felipe, os Anonymous da vida também nasceram nessas quebradas e conhecem suas regras, por isso as usam. O PT é um partido de velhos, cintura dura, que ficaram na Era da Televisão.
5) Não é "a nova campanha do PT". Está mais para iniciativa free style. A campanha do PT não faria essas coisas nem se quisesse, por razões de senilidade digital (sorry, escapou).Estão nos ambientes digitais como patos no asfalto, essa garotada, não.
6) Não se trata de "desinformação" (o que ser isso? rs), mas de propaganda negativa, usando os recursos digitais disponíveis neste momento. A galera simplesmente resolveu levar a guerra à casa do inimigo.
"A obra "Contra Tempo – Uma Viagem de Duzentos Anos" tem como protagonista Bia, uma estudante de história que habita "um lugar distópico dominado pela violência e pela ignorância". Em busca de respostas para a sua realidade, a personagem viaja ao passado e presencia momentos históricos do país.
No início de sua jornada, Bia percorre uma via dominada por policiais cujo logradouro é "rua Coronel Ustra". Nela, há igrejas evangélicas, uma loja de armas e um painel com a inscrição "Deus, armamento e liberdade!", que também traz um homem branco que simula dois revólveres com as mãos."
leia reportagem de MONICA BERGAMO
e o blog0news continua…
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